A Kokas-módszer tanítójaként már évek óta Kokas foglalkozásokat tartok az óvodás-iskolás korosztálynak, ez inspirálta tíz évvel ezelőtt, hogy Biatorbágyon is meghonosítsuk azt a különleges koncertfajtát, ami szintén Kokas Klára nevéhez fűződik: a Kendőlengetős koncerteket. Így kezdtük Pál Ildikóval 2014-ben a Kendőlengetős Varázskoncerteket. Azóta ez a koncert rendszeresen, kéthavonta megrendezésre kerül a Juhász Ferenc Művelődési Központban.
A koncert rendszeres szereplői a Pászti Miklós zeneiskola növendékei, akik lelkesen muzsikálnak a kisebb korosztálynak. Ide egészen 0 éves kortól várjuk a gyermekeket, hiszen minél korábban szeretnénk a zene örömét megismertetni velük: mert valljuk Kodály Zoltánnal, hogy „ az anya születése előtt kilenc hónappal kezdődik a gyermek zenei nevelése. Aki másként vélekedik, annyit el kell ismernie, hogy az első benyomások a legmaradandóbbak, már amit hatéves koráig hall a gyermek, sem irtható ki belőle később.”
A koncert különlegességét az adja, hogy a klasszikus zeneszámok után a hallgatóság nem tapssal, hanem kendőlengetéssel nyilvánítja ki tetszését. A kendők csendes suhogása segíti a zenei harmónia megőrzését, amit a zenészek a koncertterembe varázsolnak. Az ilyen jellegű koncerten a gyerekek szőnyegen ülve hallgathatják a muzsikát, vagy éppen önfeledten táncolhatnak a szülőkkel. A koncert fontos része, hogy a résztvevők új gyerekdalokat, népdalokat és mondókákat ismerhetnek meg a zeneszámok között, amiket utána otthon is fel tudnak eleveníteni.
Kokas Klára empatikus, szeretetteli szellemiségével áthatott és a mi ötleteinkkel gazdagított Kendőlengetős Varázskoncertekre továbbra is szeretettel várjuk az érdeklődő gyermekeket és szüleiket.
A legközelebbi 10. évfordulós koncertünk 2024. március 23-án lesz a Juhász Ferenc Művelődési Központban.
Tavaszi programajánlónk bőséges kínálattal jelentkezik. Ismeretterjesztés Bagdy Emőkével, Szőke Andrással, Kásler Miklóssal. Filmklub, mozi, A jóreménység-sziget vetítése és beszélgetés az alkotóval. Zene minden műfajban. Játék kicsiknek és nagyoknak. Közös városi ünnepség március idusán. A Petőfi 200 országos rendezvénysorozathoz és a magyar költészet napjához kapcsolódóan Art-terasz sok- sok érdekességgel.
Számos klub, kör, művészeti csoport és egyéb foglalkozás. Kikapcsolódás, élmény, ismeret, közösség Kikelet havában és Tavaszhóban is!
Találkozzunk személyesen és kövessenek bennünket online felületeinken is!
Rangos elismerést kapott a hazai zenei élet. Londonban az év zenekarának választották a Fesztivált Zenekart. Az elismerést október 4-én jelentették be Gramophone-díj gálarendezvényén Londonban.
A világ legjelentősebb komolyzenei szaklapjának versenyében a Fischer Iván karnagy nevével fémjelzett zenekar – megelőzve a Bécsi Filharmonikusokat és a Bajor Állami Zenekart – a szavazatok több mint harmadát kapta meg.
Gyermekeknek és felnőtteknek szóló koncertjei megtalálhatók a zenekar honlaján:
A Biatorbágyi Juhász Ferenc Művelődési Központ október 15-én 11 óról KÉPALKOTÁS HANTAI-MÓDSZERREL programja várja az érdeklődőket. A téma pedig a 100 éve Bián született Hantai Simon festőművész hajtogatási, festési technikájának ,az ún. pliage-módszernek megismerése, majd annak alapján képek alkotása. A részvétel díjtalan, de regisztrációt kérünk a kiallitas.jfmk@gmail.com címen.
Országos múzeumi kínálatot nyújt a múzeumok őszi fesztiválja. A fenntarthatóság jegyében meghirdetett fesztivál mintegy 500 progammal várja a látogatókat.
Október 3. és 9. között a 360 DESIGN BUDAPEST kiállítás- és eseménysorozatnak ad otthont a BÁLNA BUDAPEST. Az immár harmadik alkalommal megrendezett rendezvényen a hazai és regionális formatervezők legjava mutatkozik be. Online és offline bemutatók, tárlatvezetések segítenek eligazodni a formatervezés mai világában.
Ugyancsak a BÁLNA BUDAPEST ad otthont október 6-tól 9-ig az ART MARKET nemzetközi kortárs képzőművészeti vásárnak. Széles palettán találkozhatunk 5 kontinens 40 országának legfrissebb irányzataival, művészeti törekvéseivel.
Lehet-e szerelem hatvanon túl? Visszatérnek-e az érzelmek egy kései találkozáson? … s érdemes-e újrakezdeni? Erről szól az „Ők tudják, mi a szerelem”, Hubay Miklós egyfelvonásos drámája Udvaros Dorottya és Blaskó Péter főszereplésével a Nemzeti Színház új bemutatóján.
A Budaörsi Latinovits Színház is új előadással jelentkezik. Csiky Gergely darabjából Mohácsi István és Mohácsi János vitte színre „Az üzlet az üzlet, avagy eladó a menyasszony” című átiratot.
Előadások: október 16. és 29. 19.00
ZENE
Akit nemcsak a zene, hanem a zenének otthont adó épület is érdekel, októberben több alkalommal is felkeresheti a Zeneakadémiát. Az idegenvezetéssel kezdődő épületlátogatás egy kisebb koncerttel zárul, amelyet egy fiatal akadémista előadásában hallgathatunk meg.
Időpontok: október 9. 13.30 és 14.30, október 15. 13.00 és 13.15 óra, október 16. 13.30 és 14.30, október 22. 13.30 és 14.30, október 29. 13.30 és 14.30, október 30. 13.00, 14.00.
Budapesti koncertjén tömve volt a Népstadion. Sokunk fölébe csenghet még a Tavaszi szél vizet áraszt kezdetű magyar népdal, ahogy azt a QUEEN EGYÜTTES koncertje végén FREDDIE MERCURY elénekelte. A XX. századi könnyűzene egyik legnagyobb legendája 30 évvel ezelőtt, 1991. november 24-én hunyt el.
Idézzük a rubicon.hu oldalain megjelent, róla szól cikket:
„Mindig tudtam, hogy sztár leszek, és úgy tűnik, most már a világ is egyetért velem.” (Freddie Mercury)
1991. november 23-án jelentette be a nyilvánosságnak Freddie Mercury brit énekes és zenész, a Queen együttes oszlopos tagja, hogy AIDS betegségben szenved. Freddie a nyilatkozatát követő napon, mindössze 45 esztendős korában be is fejezte földi életét, hangja, változatos dalai és színpadi alakításai miatt azonban a rockzene halhatatlan legendája lett.
Az egyik legismertebb brit rocksztár fárszi szülők gyermekeként, Farrokh Bulsara néven látta meg a napvilágot a tanzániai partokkal szemben fekvő Zanzibár szigetén. A családfő szándéka nyomán a fiú az akkor még brit gyarmati uralom alatt álló Indiában, a Bombay közelében fekvő St. Peter’s Boarding Schoolban kezdte meg tanulmányait, ahol nem csak zenei tudásával, de rajztehetségével is kitűnt. A művész egyébként indiai iskolatársaitól kapta a Freddie becenevet, és – még kamaszként – itt alakította meg első zenekarát is, amely a The Hectics nevet viselte. A fiatalember 1962-ben visszatért Zanzibárra, két évvel később azonban a szigeten kirobbanó forradalom miatt családjával együtt elhagyta hazáját, és áttelepült Nagy-Britanniába.
Freddie a szigetországban fejezte be tanulmányait – grafikusi diplomát szerzett az Ealing College-ben –, közben pedig elindította énekesi karrierjét is. Első komoly együttese a Wreckage volt, 1970 során pedig találkozott a Smile nevű formációban zenélő Brian May gitárossal és Roger Taylor dobossal, akikkel még abban az esztendőben megalakította a Queent. 1971-ben a kvartett negyedik – és legfiatalabb – tagja, John Deacon basszusgitáros is csatlakozott a társasághoz, a zenekarral együtt pedig Freddie Mercury, a későbbi legenda is megszületett.
Az együttes 1973-ban jelentette meg első, Queen című albumát, a következő évek lemezeivel – Queen II, A Night at the Opera, A Day at the Races – pedig villámgyorsan a legnépszerűbb bandák közé emelkedett, úgy Nagy-Britanniában, mint az egész világon. Freddie döntő szereppel bírt a Queen üstökösszerű feltűnésében, hiszen az együttest jellemző zenei sokszínűség az ő érdeklődéséből eredt; neki köszönhetően a banda – a rock mellett – az Elvis Presley-féle rockabilly, a funkzene, a heavy metal, de még az opera műfajában is letette névjegyét, a „próbálkozások” pedig világhírű slágereket eredményeztek. A sztár emellett a koncerteken mutatott produkciójával, furcsa és rikító jelmezeivel – és az idők során Freddie védjegyévé váló vetkőző show-elemmel – szinte megbabonázta a Queen több tízezres, sőt, százezres közönségeit, az 1985. évi, Live Aid segélykoncerten adott műsort például sokan minden idők legjobb fellépéseként értékelték.
Mindazonáltal Freddie Mercury a színpadon kívül is az együttes legérdekesebb tagjának bizonyult, hiszen a siker útjára lépve elképesztően fényűző partikat rendezett, két kézzel szórta a pénzt, időközben pedig biszexualitás beállítottságával is felkeltette a közönség figyelmét. Freddie azonban a féktelen mulatozás mellett élete során állandóan fejlődött és tanult, 1979-ben a balettel, a nyolcvanas évek során pedig – szólókarrierje részeként – az opera világával is megismerkedett, utóbbi műfajban az 1992. évi barcelonai olimpia megnyitójának dalával bizonyította szinte páratlan énektudását.
A Queen és Freddie Mercury sikereit és slágereit felsorolni is nehéz lenne, a legkiemelkedőbb fellépéseket, például az együttes 1975. évi japán turnéját, vagy az 1986-os budapesti koncertet pedig csak megfelelő szavak híján nevezhetjük egyszerűen legendásnak. Azt ugyanakkor el kell mondanunk, hogy – hasonlóan más sztárokhoz – a fény és csillogás közepette Freddie magánélete korántsem bővelkedett a fentiekhez hasonló sikerekben, elkényeztetett szeretői ugyanis rendre kihasználták, és becsapták őt.
A dúsgazdag és világhírű énekes pályája aztán 1987-ben fordulóponthoz érkezett, Freddie Mercury ugyanis ebben az esztendőben megkapta a HIV-fertőzést, az AIDS pedig lassan felőrölte szervezetét. A nyolcvanas évek során imázst cserélő sztár hamarosan életmódot is váltott, arisztokratákhoz illő, dúsgazdag londoni villájában elzárkózott a nyilvánosság elől, miközben a sajtóban számos találgatás látott napvilágot arról, hogy az egyre sápadtabb és soványabb énekest vajon milyen kór kínozza. Freddie egyébként egészen 1989-ig a Queen tagjai előtt is titokban tartotta betegségét, egyre súlyosabb állapota ellenére pedig megfeszített tempóval dolgozott a zenekarral a The Miracle és az Innuendo című albumokon. Az előadóművész aztán 1991. november 23-án úgy érezte, be kell vallania az igazat megrendült egészségéről, ezért közleményben tájékoztatta a világot AIDS betegségéről, másnap pedig – a vírus szövődményeiből eredő tüdőgyulladásban – elhunyt.
Freddie Mercury személyében a rock, sőt, az egész könnyűzene történetének egyik legnagyobb alakja távozott a földi világból, aki énekesi, zenészi és színészi tehetségével milliárdnyi rajongót szerzett önmaga és a Queen számára. A művész – akit származásának, betegségének és szexuális orientációjának eltitkolása miatt gyakran kemény kritikákkal is illettek – életművével olyan jelentős alkotóknak adott példát és inspirációt, mint Kurt Cobain, Axl Rose, vagy George Michael, fellépéseivel pedig megalapozta a következő generációban kiteljesedő arénarock műfaját. Bár Freddie Mercury hamvai ismeretlen helyen nyugszanak, a Genfi-tó partján álló szobra és londoni villája megfelelő zarándokhellyé vált rajongói számára, akik két évtized után is milliónyian látogatnak el hozzá évente. https://rubicon.hu/kalendarium/1991-november-23-freddie-mercury-bejelenti-aids-betegseget-a-nyilvanossagnak
Ki gondolná, hogy a QUEEN együttes egyik tagja Biatorbágyon is járt.
A koncertjeik előtt egy hónappal mindig előre küldték a zenekar valamelyik tagját, ha számukra új országban léptek fel. Így jött Brian May két kísérővel Magyarországra, hogy feltérképezze a helyszínt. De eltévedtek, és Biatorbágyon kötöttek ki. Hegedűs Lászlót (a koncert magyarországi szervezőjét) hívták telefonon, hogy „valami bájatorbegi nevű helyen” vannak.
„A biatorbágyi kocsmához kellett hajtanom lóhalálában, miközben lelki szemeim előtt már a falu teljes lakossága rárontott Brian Mayre, és a ruháit tépkedte. Berohantam a helyre, ami egy lepukkant, füstös vidéki kocsma volt, férfiak üldögéltek az asztaloknál a hosszúlépésükkel, szemben pedig egy mindenféle kilöttyintett lőrétől nedves fémpult, amin három, tetőtől talpig bőrruhába öltözött ember könyökölt. És hihetetlenül boldogan vigyorgott! Egy fillér nem volt náluk, csak hitelkártya, a kocsmáros meg vállon veregette és megkínálta őket keverttel. Brian még évekkel később is emlegette, hogy milyen finom volt a kevört. Megvendégelték anélkül, hogy bármi sejtelmük lett volna arról, hogy ő a Queen gitárosa, és ez rendkívüli boldogsággal töltötte el” – mondta a szervező a Lángoló gitároknak adott interjúban.
A koncertről film is készült, ugyanis a magyar állam ekkor nem tudott annyi pénzt felajánlani, amennyiért a Queen akkoriban fellépett, így mással kellett idecsábítani az együttest. Hegedűs László a magyar filmipar legjavát ajánlotta fel egy koncertfilm elkészítéséhez, amely végül nyereségessé tette a koncertet.
A film 1987-ben Londonban a British Video Awards díjkiosztóján elnyerte az év Legjobb zenés videója díjat. De az egyik legnagyobb elismerés talán az, amit a gitáros, Brian May mondott róla:
„Maga a film egy nyugati jelenséget kelet-európai szemmel láttat, ettől külön érdekes. Ha Angliában készül, nem ilyen lett volna, illetve, ami ott készült velünk, nem is ilyen lett. A különbség például az, hogy sokkal emberibb az egész. A filmesek, ahogy mi megszoktuk, arra törekszenek, hogy a fényhatásokat, a zene erejét megragadják. Ez a film viszont tele van ritka szép pillanatokkal. Például Fred a reflektorfényben áll, aztán a reflektort másra irányítják, de a kamera rajta marad, és ő elmosolyodik. Szóval látjuk a nagy jelenetet, aztán egyszerre csak… (Freddiet utánozza, aki egy fintorral elfordul), és ez nagyon emberi. A másik meg az, hogy a kameramozgatás nagyon szenzációs, ez nagyon feldobja a filmet, a zoomok, a plánok. És a vágás… csodálatos, igazán remek.”
A koncert rögzítésében Zsombolyai János rendező és Ragályi Elemér operatőr vezetésével a teljes magyar filmgyártás krémje részt vett.
Csodagyerek volt. Édesapja cimbalmon játszott. Ő kottaolvasás tudása nélkül, autodidakta módon tanult zenélni. Alig volt 9 éves, amikor Dohnányi Ernő a Zenekadémián meghallgatva játékát azt mondta róla, nem ritka kincs, hanem egy igazi Kohinoor. 100 éve, 1921. november 5-én született Budapesten CZIFFRA GYÖRGY zongoraművész. Az angyalföldi Tripoliszban nőtt fel igen szegény körülmények között. Gyermekkorában sokat betegeskedett, de amikor egészségi állapota engedte, odaült a nővére számára bérelt zongorához, és a tőle ellesett darabokat gyakorolta.
Tehetségét édesapja ismerte fel. Öt évesen már cirkuszban zongorázott, improvizált. A Zeneakadémiára egy házaló jóslata révén került, aki nagy jövőt ígért neki, és azt állította, hogy beajánlotta Dohnányi Ernőhöz. Ez nem volt igaz, ám a Zeneakadémia főigazgatója mégis meghallgatta és felvette a nyolcéves fiút. Kivételt tettek vele, hiszen nem volt szokás bárkit előzetes zeneiskolai tanulmányok nélkül felvenni az intézménybe. Cziffra György így 1930-ban, mindössze 9 évesen kezdhette meg tanulmányait a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán Dohnányi Ernő tanítványaként.
A fiatal zongoraművész itthon sikert sikerre halmozott, de megindult nemzetközi karrierje is. A harmincas években számtalan hangversenyt adott a skandináv országokban és Hollandiában. Tehetségét Istentől kapott adományként fogadta. Tanulmányait anyagi okok miatt nem fejezhette be, kénytelen volt bárzongoristaként keresni a kenyerét, miközben magánúton tanult tovább. A pesti éjszakai élet fellegvárának számító Arizona mulatóban is játszott. 19 éves volt, amikor megismerte Soleilkát, az egyiptomi származású táncosnőt, akit rövid idő múlva, feleségül vett. Két évvel később megkapta a behívót. Ágyúk és virágok című önéletrajzi könyvében így ír arról, hogy miért nem élhette egy átlagos előadóművész életét: A hosszú éjszaka miatt [II. világháború] létem egy jelentős része nem a nagyvilág koncerttermeinek színpadán játszódott, hanem egy borzalmas háború hadszínterein.
A keleti frontra került, ahol tanksofőrnek jelentkezett. Egy ízben meglátogatta a hadtestet egy altábornagy, és Cziffra parancsot kapott a tisztek szórakoztatására:
„A sors iróniájaként kétévnyi kihagyás után két órát kaptam, hogy visszaszerezzem kezeim valaha volt rugalmasságát és gyorsaságát – írja önéletrajzi könyvében. Egyórányi bevezető gyakorlat után […] úgy döntöttem, hogy belevetem magam a mélyvízbe, és különböző témákra kezdtem improvizálni.”
A rövid gyakorlás után egész este a tiszteknek játszott, és játékával annyira lenyűgözte őket, hogy felajánlották neki: elviszik Berlinbe, ahol karriert csinálhat. Ő ezt azonban származása miatt sem vállalta. Ajándékként egy laposüveg francia konyakot kapott az altábornagytól. Késő este, mielőtt visszament volna szállására, sétált egyet a közeli pályaudvar irányába, ahol észrevett egy indulásra kész vonatot. A két őrnek adta a konyakot, és mialatt ők ezt megitták, ellopta a mozdonyt és megszökött. A szökését követően nehéz időszak várt rá, ugyanis elkapták, és előbb fogolyként egy barlangban, majd fogolytáborban sínylődött. Egy idő után elengedték, de a hadseregben kellett szolgálnia. 1946-ban tért haza. Újra kiskocsmákban és eszpresszókban lépett fel, miközben folytatta tanulmányait a Zeneművészeti Főiskolán Ferenczy Györgynél, aki így emlékezett vissza első találkozásukra:
„1950-ben egy este betévedtem a Kedves presszóba, és egyszerre különleges zongoraszó ütötte meg a fülemet. Ki lehet ez, aki részben szórakoztató zenét játszott, részben szabadon improvizált ilyen nagyszerűen? Megismerkedtünk, s Cziffra György néhány hét múlva rendkívüli hallgatónak került be a főiskolára. Röpke hónapok alatt éveket haladt előre, hihetetlen tempóban bontakozott ki nem mindennapi tehetsége. Emlékezetes sikert aratott már legelső nyilvános koncertjein, valósággal lázba hozta művésztanárait, hallgatóit…”
Cziffra György – sikerei ellenére – mégsem találta biztosnak jövőjét, így 1950-ben feleségével és kisfiával együtt megpróbált disszidálni, de elfogták és kényszermunkára ítélték. A kemény fizikai munka miatt azonban csuklója maradandóan károsodott. 1953-ban szabadult, s bár kezei a durva munkát megsínylették, újra a zongorázással próbálkozott a pesti éjszakában.
Ismét folytathatta szólistakarrierjét is, és rövidesen különleges rangot vívott ki magának a zenei életben. Fellépésein kívül közel négy és fél órányi zenét játszott szalagra a Magyar Hanglemezgyártó Vállalat (a Hungaroton elődje) részére – ezek ma már mind hozzáférhetők lemezen. 1955-ben Liszt-díjjal tüntették ki, ez volt az első alkalom, hogy a díjat nem zeneszerző kapta.
1956-ban családjával Franciaországba emigrált, ahol haláláig élt. 1956 decemberében érkezett Párizsba, és ott már első hangversenyével szinte üstökösként robbant be a világ zenei életébe. Technikai virtuozitásával, pontos, tiszta vonalrajzú és tüzes energiájú játékával világszerte átütő sikert aratott. Ma különösen a XIX. századi repertoár, elsősorban Schumann, Chopin és Liszt zenéjének avatott tolmácsolójaként tartják számon. Saját készítésű átiratai remek zeneszerzői készségről és kiváló ízlésről tanúskodnak.
Érett korára a XX. század legnagyobb pianistái, Rubinstein és Richter mellé emelkedett, elégedett azonban soha nem volt magával, állandóan tökéletesíteni igyekezett tudását. 1968-ban, feleségével Párizs közelében, Senlisben telepedtek le, ahol ünnepelt előadóművészként élt.
Patrónusi tevékenységét 1969-ben kezdte, amikor Versaillesban megalapította a nevét viselő nemzetközi zongoraversenyt. Saját eredményei közé tartozik a senlisi királyi kápolna helyreállítása, illetve az ottani Liszt Ferenc Auditórium létrehozása. Számos alapítvány és ösztöndíj megálmodója és megteremtője, aki a pályakezdő művészek tanulmányainak támogatásával kiemelkedő szerepet vállalt a nagy európai pianista-hagyomány továbbörökítőjeként. Vallotta, hogy a korábban neki nyújtott sok segítséget a fiatal tehetségek támogatásával hálálhatja meg.
1973-ban látogatott először haza, hangversenyén tombolva ünnepelte a közönség. 1986-tól mesterkurzusokat vezetett a keszthelyi Helikon Zenei Fesztiválon. Tiszteletbeli elnöke volt a 100 tagú Budapest Cigányzenekarnak, 1986-ban Kőszeg díszpolgára lett. 1993-ban a Magyar Köztársasági Érdemrend középkeresztjével tüntették ki, ugyanebben az évben megkapta a francia Becsületrend tisztikeresztjét is.
Cziffra György régészettel, a francia-magyar történelmi kapcsolatok kutatásával is foglalkozott, s évente fesztiválokat rendezett Festival du Graal néven. Fia, ifjabb Cziffra György is zenész, karmester lett, akivel annak 1982-es tragikus haláláig többször adott közös koncertet. Fia korai halálát nehezen viselte, zenekarral többé nem lépett fel és lemezfelvételt sem készített.
Cziffra György 1994. január 15-én, 73 éves korában, súlyos betegségben hunyt el egy Párizs környéki klinikán. Idézzük önéltrajzi regényének egy gondolatát:
„A küldetés nem más, mint a többi ember érzelmi forrásainak őrzése.”
A cikk az ezenanapon.hu, Wikipedia, Zeneakademia.hu információinak felhasználásával készült.
Orosz, magyar és német nyelvű dalok, kamaraművek öt kiváló énekes és hangszeres művész előadásában, válogatás Megyeri Krisztina, Richard Strauss műveiből.
Műsor:
Megyeri Krisztina művei:
Szonáta gordonkára és zongorára
Orosz dalok
Mikor a szarvas
Gyalogúton
Tutajos
Ágnes (Arany János balladája nyomán)
Richard Strauss: Allerseelen, Caecilie
Antonín Dvorak: Rusalka
Csajkovszkij-dalátiratok
Preludium a Déli Tenger Angyalához
Közreműködnek: Krum Enikő – szoprán; Szilágyi Szilvia – alt; Ujházi Gyöngyi – gordonka; Bizják Dóra és Monostori Gábor – zongora, Rátkay Áron – gordonka, valamint a szerző.
A belépés ingyenes, de regisztrációhoz van kötve, amit a krisztimegyeri@hotmail.com címen lehet megtenni.
A rendezvény védettségi igazolvány nélkül látogatható.
A koncert a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával valósul meg.
Gondolunk-e néha arra, milyen lenne az élet zene nélkül? Pedig – anélkül, hogy észrevennénk – kitölti mindennapjainkat. Még meg sem születtünk, már hallhatjuk a környezetünkből szűrődő hangokat. Kicsi gyermekként édesanyánk, nagyszülőnk énekeit hallgathatjuk, majd az iskola formálja zenei ízlésünket, s felnőttként már magunk döntünk, mit hallgatunk a legszívesebben. És zene szól a rádióból, a televízióból, az éttermekben, köztereken … és a filmek sem képzelhetők el zene nélkül.
Október elseje világszerte az a nap, amikor a zenét ünnepeljük. Az UNESCO YEHUDI MENUHIN hegedűművész és karmester javaslatára – akit 1969-ben az UNESCO Nemzetközi Zenetanácsának elnökévé választottak – 1975-ben október 1-jét a ZENE VILÁGNAPJÁVÁ nyilvánította.
„Arra szeretnék buzdítani minden várost, falut és országot, hogy rendezzenek sokféle zenei eseményt ezen a napon. Örülnék, ha nemcsak koncerteken, rádióműsorokban szólalnának meg régi és főként mai művek, hanem spontán megnyilvánulásként utcákon és tereken is muzsikálnának énekesek, kórusok, jazz-zenészek és a komolyzene legjelentősebb előadói.” – mondta Menuhin. Yehudi Menuhin a nyugati klasszikus zeneművészet mellett szeretettel fordult a távolabbi kultúrák, India, Kína, Japán felé is, úgy vélte, hogy a muzsika ezerféle színe, és azok megismerése közelebb viszi az embereket egymáshoz.
A csend fontosságára is felhívta a figyelmet:
„…Jó lenne, ha a zenei héten egy-két percet a csendnek szentelnénk mindenütt a világon, a gondolkodásnak, a hallgatásnak és az elmélyedésnek! … Legyen pár percnyi csend, mert ez nagyon fontos a zene élvezéséhez.”
Töltődjünk hát mi is! Emeljük fel a lelkünket!
,,A zene az életnek olyan szükséglete, mint a levegő. Sokan csak akkor veszik észre, ha már nagyon hiányzik.” (Kodály Zoltán)
BELÉPÉS A KONCERTEKRE CSAK VÉDETTSÉGI IGAZOLVÁNNYAL!
A Brains Magyarország legnépszerűbb elektronikus zenét játszó koncertzenekara: országszerte teltházas klubkoncertek és nagyszínpados fesztiválfellépések igazolják a csapat helyét a hazai és nemzetközi zenei palettán. A 2014-es Superheroes óta a képregények és szuperhősök világa kíséri azegyüttest. 2019 óta magyar nyelvű dalaikkal is befutottak a hazai rádiókban és színpadokon.
BELÉPÉS A KONCERTEKRE CSAK VÉDETTSÉGI IGAZOLVÁNNYAL!
Magyarország egyik legismertebb koncertzenekara, akik az évek során keresztül-kasul koncertezték már az országot, de több turnén is részt vettek az Egyesült Királyságban, Németországban, Belgiumban, Szlovákiában, Szerbiában és Erdélyben is. Legutóbbi nagylemezük, a Carbonsun 2019 végén jelent meg. Egyedi elektrós, rockos hangzásviláguk rendszeresen elvarázsolja a hallgatókat, akik így hamar maguknak érzik a zenekar jelmondatát: In CarbonweTrust! (A Carbonban hiszünk!)
Kedves Látogatók!
Az online jegyrendszerünk technikai probléma miatt egyes vásárlásnál a rendszer dupla számú jegyet generál le. Ezeket a vásárlásokat figyelemmel követjük és a dupla jegyek esetében újra küldjük a megfelelő számú belépőket az adott vásárlóknak.
Folyamatosan dolgozunk a hiba elhárításán, addig is szíves türelmüket kérjük!